Формування іншомовної лексичної компетентності засобами стратегії «карта слова»

FORMING FOREIGN LANGUAGE LEXICAL COMPETENCE BY MEANS OF WORD MAP VOCABULARY BUILDING STRATEGY

Сторінки 14-18, Випуск 23, 2022 рік

DOI: https://doi.org/10.31891/2415-7929-2022-23-3

Автори:
ФЕДОРОВА О.В.
https://orcid.org/0000-0003-2300-6387
РИБАЧУК Ю.Л.,
ГЛУШОК Л.М.
https://orcid.org/0000-0003-2565-2526
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

Olesia FEDOROVA, Yuliya RYBACHUK, Liudmyla HLUSHOK
Khmelnitskyi Humanitarian-Pedagogical Academy

Анотація мовою оригіналу

Стаття присвячена методиці застосування стратегії формування іншомовної лексичної компетентності  «Карта слова». Автори пропонують підхід, що полягає в поетапному ускладненні завдань стратегії відповідно до підвищення рівня володіння іноземною мовою. Детально описано та проілюстровано специфіку роботи з кожним слотом формуляру «Карти слова»: Значення Слова, Синоніми, Антоніми, Граматична Форма, Ідіоматичне Значення, Словотвірні Зв’язки, Ситуативна Ілюстрація, Графічна Ілюстрація. Запропоновано ряд форм аудиторної та позакласної роботи для диверсифікації практики застосування стратегії «Карта слова».
Ключові слова: лексична компетентність, лексична стратегія, значення слова, учнівська автономія, іноземна мова.

Розширена анотація англійською мовою

The article deals with the peculiarities of Word Map vocabulary building strategy use as means of forming students’ foreign language lexical competence. The relevancy of Word Map vocabulary building strategy application is proved by the necessity of building skills of autonomous life-long foreign language education as a basic capacity of successful personal and professional development.
The aim of the paper is to outline the methodology of applying Word Map vocabulary building strategy to develop students’ lexical competence.
The advantages of the Word Map vocabulary building strategy are based on such its features as completeness, versatility, flexibility, universality, dual coding, incorporation of objective and personal data, cumulative effect etc.
The authors carefully describe the step-by-step specificity of filling in Word Map slots with relevant vocabulary data. Such slots of as Word Definition, Transcription, Synonyms, Antonyms, Grammar Form, Word-building Links, Idiomatic Meaning, Situational Illustration, Graphic Illustration are presented as possible elements of Word Map form.
The possibilities of Word Map vocabulary building strategy elaboration are covered in accordance to learner’s language competence levels (beginner, intermediate, upper-intermediate). Different forms of classwork (individual, pare, mini-group, whole-class, competitions and assessment) and homework are suggested to diversify the Word Map vocabulary building strategy use.
The authors also highlight the follow-up benefits of Word Map vocabulary building strategy regular and systematic classroom and out-of-school use: development of language learner autonomy, collaboration skills, critical thinking, creativity and reflective skills.
Key words: lexical competence, vocabulary-building strategy, word meaning, language learner autonomy, foreign language.

Література

  1. 1. Бощовецька В., Семенчук Ю. Використання навчальних стратегій для оволодіння іншомовною лексикою. Іноземні мови. 2. С. 19-23. URL:http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/18811/1/.PDF. (дата звернення: 15.01.2022).
  2. Гришкова Р.О. Іншомовна освіта в Україні у контексті євроінтеграції. Наукові праці Миколаївського державного гуманітарного університету ім. Петра Могили. 2006. С. 145-148.
  3. Іванова О. Стратегії оволодіння іншомовною лексикою як важливий компонент процесу формування лексичної компетентності. Сучасні тенденції викладання іноземної мови професійного спрямування у вищій школі : тези доп. ХІ міжнародної науково-практичної конференції. (м. Київ, 29 квітня 2015 р.). URL:http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1236. (дата звернення: 17.01.2022).
  4. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. Голос України. 2017. 27 верес. (№ 178-179). C. 10–22.
  5. Семеряк І. Стратегії засвоєння студентами лексичного матеріалу на заняттях з іноземної мови. Комунікація у сучасному соціумі : тези доп. ІІ Міжнародної науково-практичної конференції.(м. Львів, 8 червня 2018 р.). URL: http://conferences.lnu.edu.ua/index.php/communicatios/communication-2018/paper/view/79. (дата звернення: 15.01.2022).
  6. Word Walls. Reading rockets. URL:https://www.readingrockets.org/strategies. (дата звернення: 18.01.2022).

References

  1. Boshhovecjka V., Semenchuk Ju. Vykorystannja navchaljnykh strateghij dlja ovolodinnja inshomovnoju leksykoju. Inozemni movy. 2009. 2. S. 19-23. URL:http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/18811/1/.PDF. (Accessed on: 15.01.2022). (in Ukrainian)
  2. Ghryshkova R.O. Inshomovna osvita v Ukrajini u konteksti jevrointeghraciji. Naukovi praci Mykolajivsjkogho derzhavnogho ghumanitarnogho universytetu im. Petra Moghyly. 2006. S. 145-148. (in Ukrainian)
  3. Ivanova O. Strateghiji ovolodinnja inshomovnoju leksykoju jak vazhlyvyj komponent procesu formuvannja leksychnoji kompetentnosti. Suchasni tendenciji vykladannja inozemnoji movy profesijnogho sprjamuvannja u vyshhij shkoli : tezy dop. KhI mizhnarodnoji naukovo-praktychnoji konferenciji. (m. Kyjiv, 29 kvitnja 2015 r.). URL:http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1236. (Accessed on: 17.01.2022). (in Ukrainian)
  4. Pro osvitu : Zakon Ukrajiny vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII. Gholos Ukrajiny. 2017. 27 veres. (178-179). C. 10–22. (in Ukrainian)
  5. Semerjak I. Strateghiji zasvojennja studentamy leksychnogho materialu na zanjattjakh z inozemnoji movy. Komunikacija u suchasnomu sociumi : tezy dop. II Mizhnarodnoji naukovo-praktychnoji konferenciji. (m. Ljviv, 8 chervnja 2018 r.). URL:http://conferences.lnu.edu.ua/index.php/communicatios/communication-2018/paper/view/79. (Accessed on: 15.01.2022). (in Ukrainian)
  6. Word Walls. Reading rockets. URL:https://www.readingrockets.org/strategies. (Accessed on:  18.01.2022).